Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Juridisk navn og adresse 

Sygeplejebutikken aps

Hodsagervej 35

7451 Sunds

CVR 38767623.

Telefon 60698383

Åbent i kundeservice på alle hverdage 9-16.

Mail: info@sygeplejebutikken.dk

Sikker betaling.

Når du betaler med kort på Sygeplejebutikken foregår det via en krypteret forbindelse, der er godkendt af PBS.

Betaling med kreditkort over nettet er faktisk mere sikkert end bankoverførsler. Som forbruger er du langt bedre beskyttet på nettet.

I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem E-pay betalingssystem. Denne metode hedder SSL og det gør at din betaling er krypteret og derfor ikke kan læses af andre.

90 dages fuld returret.  

Der er 90 dages returret på varerne, regnet fra den dag, du modtager din ordre.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand, som du modtog den.

Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

 

Der sker altid udbetaling til det kreditkort som du har betalt orderen med, og der kan gå op til 14 dage fra vi modtager til der udbetales. 

Ved mastercard kan der gå op til 30 dage, hvilket er et spørgsmål om betingelser fra banken. 

Bemærk at uafhentede pakker fakturerers 50kr i gebyr fra fragtselskabet.

Ved ødelagte skotøjsæsker opkræves 75 kr.

 

Returvarer sendes til:

Sygeplejebutikken

Hodsagervej 35

7451 Sunds

 

Porto og ekspeditionsgebyr.

Vi tilbyder DAO og PostDanmark som fragtleverandører.

 

Personlige oplysninger.

Vi vil aldrig videresælge eller videregive din email-adresse eller andre oplysninger om dig.
Vi bruger cookies og oplysninger i vores egen markedføring via Facebook og emails.

 

Levering.

Jeg sender dine varer med DAO og PostDanmark efter dit valg. Jeg sender varer hver dag bestilt inden kl. 14.00. Det betyder, at du som regel har dine varer dagen efter, du bestiller dem. Vi trækker beløbet fra din konto, når ordren er ekspederet.
Leveringtiden er 1-3 hverdage.

 

Er varen gået i stykker?

Sygeplejebutikken.dk  yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles Sygeplejebutikken.dk indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget.

Gavekort

Gavekortet er gældende 2 år fra udstedelsesdatoen.

 

Betalingskort

I Sygeplejebutikken kan du betale med følgende:

  • MobilePay
  • Forbrugsforeningenskortet
  • VISA
  • Dankort
  • Mastercard
  • E-Dankort
  • Maestro
  • American Express

Der trækkes penge når varen er afsendt fra Sygeplejebutikken.dk

Generelle vilkår og deltagelse i konkurrencen
Udbyder af kampagne er:
Sygeplejebutikken
Hodsagervej 35
7451, Sunds
Telefon: 60698383
CVR:38767623

Lykkehjulet 
Klik på deltag og udfyld navn og email.
Du kan kun deltage i konkurrencen en gang. Konkurrencen er ikke købsbetinget.
Ansatte i Sygeplejebutikken eller medlemmer af dennes familie må ikke deltage i konkurrencerne.
Konkurrencen løber fra 01.10.22 til 30.11.25.
Udtrækning af vindere
Hvorvidt der er gevinst eller ej, afhænger af hvor hjulet stopper. En eventuel lodtrækning blandt deltagere, foregår den dag hvor kampagnen slutter.
Hvis du vinder modtager du en mail med information om gevinsten.
Ved at deltage i konkurrencen accepteres det, at Sygeplejebutikken må offentliggøre navn og by på vinderen/vinderne på de medier Sygeplejebutikken anvender.
Vinderne modtager deres præmie umiddelbart efter, at de har fået at vide, at de har vundet.
Det kan forekomme på gevinster at der vil være en tidsfrist for indløsning eller afhentning af præmier.
Præmier
Du kan se præmieoversigten på lykkehjulet
Præmierne kan ikke ombyttes til kontanter eller andre varer.
Deltagelsen er gratis, og hver person kan kun deltage en gang.
Forsøg på snyd og brug af falsk navn og e-mail adresse medfører udelukkelse fra konkurrencen.
Brug af persondata
Ved deltagelse i konkurrencen gives samtidig samtykke til registrering af navn og øvrige nødvendige kontakt oplysninger
De oplysninger, som afgivet i forbindelse med kampagnen, vil blive brugt i forbindelse hermed.
Data kan ikke bruges af tredjepart.
Sygeplejebutikken er forpligtet til beskyttelse af deltagernes privatliv.
Alle personlige data som overdrages ved tilmeldingen, opbevares under sikre forhold.
Data opbevares kun så længe, der er saglig grund hertil.
Du har ret til indsigt i den data, der er registreret om dig. Henvendelse sker til Sygeplejebutikken.
Persondatapolitik 

Prøvepakker
Sygeplejebutikken.dk sender kun prøvepakker til enten EAN-nummer eller CVR-nummer.

Prøvepakker til erhverv, gør at vi giver dig mulighed for, at du kan sidde stille og roligt og finde ud af, hvad du og dine kollegaer har brug for. I stedet for at du får købt en hel masse ind, som viser sig at være forkert.

Når du modtager dine prøvepakker til erhverv, så kan du som sagt sidde stille og roligt, og finde ud hvad du og dine kollegaer har brug for, og det har i ca. 14 dage til.

Efter 14 dage vil en af vores kundekonsulenter kontakte jer, og høre hvad i har fundet ud af. Har i spørgsmål vedrørende prøvepakken indenfor erhverv, er du naturligvis velkommen til at kontakte vores dygtige kundeservice, som sidde klar til at hjælpe dig.

1.GENERELT

Denne persondatapolitik beskriver, hvordan Sygeplejebutikken.dk indsamler og behandler oplysninger om dig, samt hvordan du sletter disse oplysninger.Persondatapolitikken gælder for personoplysninger, som du giver os i forbindelse med at du er i kontakt med Sygeplejebutikken som kunde eller interessent.

Det kan f eks. være, hvis du køber en vare hos Sygeplejebutikken eller retter henvendelse til Sygeplejebutikkens facebookside, Instagram eller nyhedsbrev. Det kan også være når du bruger Sygeplejebutikken.dk eller er i anden dialog med Sygeplejebutikken.dk personale.Sygeplejebutikken.dk er data ansvarlig for dine personoplysninger.

2.

HVILKE PERSONOPLYSNINGER INDSAMLER VI, TIL HVILKE FORMÅL OG RETSGRUNDLAGET FOR BEHANDLINGEN

Når du besøger Sygeplejebutikken.dk, indsamler vi automatisk oplysninger om dig og din brug af Sygeplejebutikken.dk.

F eks om hvilken type browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på Sygeplejebutikken.dk, din IP-adresse, herunder din netværks lokation, og informationer om din computer.

Formålet er at optimere brugeroplevelsen og Sygeplejebutikken.dks funktion, at generere brugbar og retvisende statistik samt at foretage personaliseret markedsføring, herunder retargeting via f.eks. Facebook og Google.

Denne behandling af oplysninger er nødvendig for, at vi kan varetage vores interesser i at forbedre Sygeplejebutikkens tilbud, samt vise dig relevante tilbud.

Retsgrundlaget for behandlingen er dit samtykke til vores brug af cookies og databeskyttelsesforordningens samt vores legitime interesse i at forbedre vores hjemmeside og være så relevante i vores markedsføring, som muligt ifølge databeskyttelsesforordningen.

Når du køber et produkt eller kommunikerer med os vedrørende vores produkter, indsamler vi de oplysninger, du selv afgiver.

Dette kan være navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., betalingsmåde, oplysninger om hvilke produkter du køber, hvis bestillingen sker på Sygeplejebutikken.dk .

Formålet er, at vi kan levere de produkter, du har bestilt og i øvrigt opfylde vores aftale med dig, herunder for at kunne administrere dine rettigheder til at returnere og reklamere, samt for om nødvendigt at kunne kontakte dig vedrørende relevant information om det produkt, du har købt.

Oplysninger om dine køb kan vi også behandle for at overholde lovkrav, herunder vedrørende tilbagetrækning af produkter, bogføring og regnskab.

Ved køb på Sygeplejebutikken.dk  indsamles IP-adressen med det formål at varetage vores interesse i at kunne forhindre bedrag.Retsgrundlaget for behandlingen er databeskyttelsesforordningens.

Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev, indsamler vi oplysning om dit navn, e-mailadresse, disse oplysninger vil blive brugt i vores fremtidige markedsføring f eks. retargeting i Facebook og på Google.

Formålet er at varetage vores interesse i at kunne levere interessante nyhedsbreve og relevant markedsføring på Google og Facebook til dig.

Når du besøger Sygeplejebutikkens sociale medier, feks Facebook og Instagram, behandler Sygeplejebutikken.dk de oplysninger, du har gjort tilgængelige via indstillinger på vores sociale medier, dine reaktioner på vores opslag, og din deling heraf samt evt. kommentarer til vores opslag.

Formålet med Sygeplejebutikkens behandling af dine personoplysninger er at markedsføre Sygeplejebutikken.dk, at besvare din henvendelse, og/eller at lade dig deltage i vores konkurrencer og rette henvendelse til dig, hvis du vinder.

Når Facebook benytter personoplysninger indsamlet på Sygeplejebutikkens Facebook side, feks til forbedring af deres reklamesystem, kan Facebook og Sygeplejebutikken.dk anses for at være fælles dataansvarlige.

Vi henviser i den forbindelse til Facebooks datapolitik https://www.facebook.com/about/privacy

Retsgrundlaget for denne behandling er Sygeplejebutikkens legitime interesse i at markedsføre Sygeplejebutikken, at besvare din henvendelse eller lade dig deltage i en konkurrence og kontakte dig, hvis du vinder jf. databeskyttelsesforordningen.

Hvis du indgår i en kommerciel relation med os enten som privatperson eller som ansat i en virksomhed, vi samarbejder med, behandler vi oplysninger om dit navn, e-mail, telefonnummer, firma- eller privat adresse samt eventuelle andre oplysninger, som du giver os i forbindelse med vores relation og din henvendelse.

Formålet med Sygeplejebutikken.dk  behandling er at varetage vores samarbejdsrelation og kunne opfylde Sygeplejebutikkens forpligtelser i den forbindelse.

Retsgrundlaget for denne behandling vil normalt være den aftale, der er indgået mellem dig og/eller den virksomhed du repræsenterer og Sygeplejebutikken.dk, jf. databeskyttelsesforordningen.

Afhængigt af samarbejdets karakter, kan retsgrundlaget også være et andet, typisk Sygeplejebutikkens interesse i at etablere og varetage relationen mellem dig og Sygeplejebutikken.dk,  jf. databeskyttelsesforordningen. https://www.datatilsynet.dk/generelt-om-databeskyttelse/lovgivning/

3.

MODTAGERE AF PERSONOPLYSNINGER

Sygeplejebutikken.dk kan ikke tilgå din IP-adresse, men den overlades til vores samarbejdspartner Google Analytics, som behandler denne for at generere statistik over brugen af vores hjemmeside.

Google Analytics  handler alene på vegne af Sygeplejebutikken, hvorfor de ikke må anvende oplysningerne til egne formål.

Sygeplejebutikken har Facebook Pixels implementeret på Sygeplejebutikken.dk for at samle data til brug for optimering af vores Facebook annoncer. I den forbindelse modtager Facebook oplysninger om din IP-adresse samt oplysninger om din enhed, de websites, du besøger, de køb, du foretager, de annoncer, du ser, og den måde, du bruger Sygeplejebutikken.dk på om din web browser og hvilke sider du besøger.

Når Facebook benytter personoplysninger indsamlet via Facebook Pixels på Sygeplejebutikken.dk  fx til forbedring af vores reklamer, kan Facebook og Sygeplejebutikken.dk anses for at være fælles dataansvarlige. Vi henviser i den forbindelse til Facebooks data politik

Du finder Facebook’s data politik her https://www.facebook.com/about/privacyI forbindelse med levering af varer, som du har købt hos Sygeplejebutikken.dk, vil oplysninger om dit navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt ordrenummer og specifikke leverings ønsker blive videregivet til DAO, PostNord, GLS eller en anden transportør, der forestår leveringen af de købte varer til dig.

Ved køb af ikke lagerførte varer kan de relevante oplysninger videregives til producenten eller sælgeren af den pågældende vare, som i så fald vil søge for at du får dine varer.

Når du gennemfører betalingstransaktioner på Sygeplejebutikken.dk, sker dette via Sygeplejebutikkens betalingskortsløsninger, det er certificerede samarbejdspartner som Nets og Bambora. Her er bamboras persondata politik https://www.bambora.com/da/dk/privacy-policy/ og deres GDPR politik https://www.bambora.com/da/dk/gdpr/

Nets persondata politik finder du her https://www.nets.eu/dk-da/l%C3%B8sninger/nemid/gdpr.

Oplysningerne lever via Nets og Bambora, op til internationale sikkerhedsstandarder.

Når du anvender et betalingskort på Sygeplejebutikken er det kun Sygeplejebutikkens betalingskorts samarbejdspartner Bambora og Nets – og ikke Sygeplejebutikken.dk – som får adgang til dine oplysninger.

Oplysninger, som Sygeplejebutikken.dk behandler om dig som led i en samarbejdsrelation, vil ikke blive videregivet til tredjeparter, medmindre det er nødvendigt af hensyn til formålet med relationen, eller det er nødvendigt for, at vi kan varetage en berettiget interesse fx i forbindelse med tvister, hvor oplysningerne kan videregives til myndigheder og retlige instanser.

Oplysninger kan overlades til eksterne samarbejdspartnere, der behandler oplysningerne på vores vegne.

Vi anvender eksterne samarbejdspartnere til blandt andet teknisk drift af systemer og forbedringer af Sygeplejebutikken.dk, udsendelse af nyhedsbreve samt målrettet markedsføring, herunder retargeting, samt til din bedømmelse af Sygeplejebutikken.dk  Disse virksomheder er databehandlere og under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlig for.

Databehandlerne må ikke anvende oplysningerne til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse. Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med alle databehandlere, der behandler personoplysninger på vores vegne.Nogle af disse databehandlere, f.eks. Google Analytics v/Google LLC. er etableret i USA.

De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU. databeskyttelsesforordningen https://www.privacyshield.gov/participant?id=a2zt000000001L5AAI

4.

DINE RETTIGHEDER

Vi ønsker åbenhed i behandlingen af dine oplysninger, så derfor har vi valgt at skrive dine rettigheder ned her:

Indsigtsretten

Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om oplysning om blandt andet, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger der evt. måtte være, samt oplysning om hvorfra oplysningerne stammer.

Du har ret til at få udleveret en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig.

Hvis du ønsker en kopi af dine personoplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning til info@sygeplejebutikken.dk

Du vil blive bedt om at dokumentere, at du er den du giver dig ud for at være.

Sletning i visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os, fx hvis du tilbagekalder dit samtykke, og vi ikke har et andet retsgrundlag for at fortsætte behandlingen.

I det omfang en fortsat behandling af dine oplysninger er nødvendig, fx for at info@sygeplejebutikken.dk i kan overholde vores retlige forpligtelser, eller for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.

Du vil blive bedt om at dokumentere, at du er den du giver dig ud for at være.

Begrænsning behandlingen til opbevaring.

Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, fx hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.

Indsigelser

Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, med henblik på direkte markedsføring, herunder den profilering der foretages for at kunne målrette vores direkte markedsføring, da denne behandling foretages på grundlag af dit samtykke og/eller vores legitime interesser.

Hvis du ikke ønsker, at vi bruger dine personoplysninger til direkte markedsføring og profilering, skal du desuden slette dine cookies.

Tilbagekaldelse af samtykke

Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde et samtykke, du har givet os til en given behandling af personoplysninger, herunder til fremsendelse af nyhedsbreve. Hvis du ønsker at tilbagekalde et samtykke, kan du framelde dine oplysninger nederst i alle nyhedsbreve eller kontakte Sygeplejebutikken.dk på info@sygeplejebutikken.dk

Klager

Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet over vores behandling af dine personoplysninger.

Du kan indgive din klage på mail til dt@datatilsynet.dk eller på telefon 33193200.

5.

SLETNING AF PERSONDATA

Oplysninger indsamlet om din brug af Sygeplejebutikken.dk slettes efter reglerne i den gense cookie politik .

De cookies, som Sygeplejebutikken selv udbyder, slettes senest et år efter, at du sidst har besøgt siden, mens tredjeparts cookies har varierende udløbsfrister.

De enkelte udløbsfrister er op til den enkeltes browser historik, hvor du selv skal slette dine cookies, når du ønsker det.

Oplysninger indsamlet i forbindelse med dine køb og henvendelser til Sygeplejebutikken  i forbindelse hermed, vil som udgangspunkt blive slettet lidt over 2 år efter dit køb, når retten til at reklamere over varen er udløbet.

Oplysninger kan dog gemmes i længere tid, hvis vi har et legitimt behov for længere opbevaring, fx hvis det er nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring er nødvendig for, at vi kan opfylde lovkrav.

Oplysning om returnering af varer gemmes i op til 5 år i henhold til fakturakrav og regnskabslovgivningen.

Oplysninger indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores nyhedsbrev slettes, når dit samtykke til nyhedsbrev trækkes tilbage, medmindre vi har et andet grundlag for behandling af oplysningerne.

Oplysninger, du giver på Sygeplejebutikkens profiler på sociale medier vil som udgangspunkt blive liggende på disse profiler som en del af sidens historik.

Du kan altid selv slette dine oplysninger på siden, når du ønsker det.

De oplysninger, Sygeplejebutikken behandler om dig som følge af din deltagelse i konkurrencer, og som i den forbindelse kopieres over i Sygeplejebutikkens egne systemer.

Oplysninger, som der stammer fra en samarbejdsrelation opbevares, så længe de har relevans i forhold til den eksisterende eller potentielle samarbejdsrelation og i en efterfølgende periode, så længe det er nødvendigt for Sygeplejebutikken for at kunne dokumentere relationen.

SIKKERHED

Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til oplysningerne. Disse medarbejdere er instrueret i, hvorledes persondata behandles forsvarligt.

KONTAKTOPLYSNINGER

Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne Persondatapolitik eller ønsker du at gøre brug af en eller flere af dine rettigheder beskrevet i tidligere, kan du kontakte:Sygeplejebutikken.dk Telefon 60698383 eller mail: info@sygeplejebutikken.dk

Ændringer i datapolitikken

Denne Persondatapolitik opdateres løbende. Den gældende version er den, der til enhver tid kan findes her på Sygeplejebutikken.dk

17/9 2021

Fælles europæisk klagesystem

Som noget nyt vil det pr. 15. februar 2016 være muligt at benytte det europæiske klagesystem, ODR – Online Dispute Resolution.

Du kan læse mere om ODR her.

 

GDPR (General Data Protection Regulation).

Vi kan oplyse dig om håndtering af vores data forgår på denne måde:

Ved personoplysninger forstås enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person.

Ved at benytte Sygeplejebutikken.dk eller bestille varer i vores webshop accepterer du, at Sygeplejebutikken registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående.

Sygeplejebutikken respekterer fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personoplysninger, som du giver på hjemmesiden og webshoppen. Desuden er vi opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personoplysninger. Sygeplejebutikken registrerer og behandler personoplysninger i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor.

Du kan benytte vores hjemmeside og webshop uden at fortælle os, hvem du er eller give personoplysninger om dig selv. Vi anvender cookies, se venligst nedenfor, men benyttelsen af hjemmesiden/webshoppen medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.

Sygeplejebutikken har dog brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere varer, nyheder og andre tjenester til dig. Vi registrerer og behandler derfor personoplysninger om dig, som du selv afgiver,

Det kan være når du:

• foretager et varekøb i vores webshop
• tilmelder dig et nyhedsbrev
• deltager i en konkurrence
• sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback, eller
• i øvrigt giver personoplysninger til os via hjemmeside eller på mail.

Ved afgivelse af personoplysninger samtykker du i, at Sygeplejebutikken behandler personoplysningerne, herunder at vi registerer •

– de personoplysninger, du afgiver
– oplysninger om de køb, du foretager på Sygeplejebutikken.dk

 

Sygeplejebutikken sælger, overdrager eller på anden måde videregiver ikke dine personoplysninger til tredjepart.

Sygeplejebutikken opbevarer ikke informationer om dine betalingsmidler, for eksempel kort-numre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.

Formålet med registreringen og behandlingen af personoplysninger er at kunne levere købte varer til dig samt hjælpe ved eventuelle fejl i forbindelse med bestilling og levering.

Retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger er dit samtykke.

Personoplysninger opbevares i 5 år for at opfylde bogføringslovens bestemmelser. Personoplysninger opbevares i Danmark.

Du har til enhver tid ret til at

• få oplyst, hvilke personoplysninger, vi har registreret om dig
• få rettet ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante personoplysninger
• få overflyttet sine registrerede personoplysninger til tredjemand
• bede om at få slettet alle personoplysninger.

 

Du kan til enhver tid trække samtykke til behandling af personoplysninger hos os tilbage. Dette påvirker dog ikke lovligheden af den hidtidige behandling, der er baseret på samtykket inden tilbagetrækningen heraf.

Den dataansvarlige er

Sygeplejebutikken ApS

v/Rikke Rocatis Kristensen

Gedhusvej 4

7451 Sunds

Telefon 60698383

CVR: 38767623

 

Ethvert spørgsmål og enhver anmodning, begæring eller henvendelse i øvrigt vedr. persondata skal ske skriftligt til kundeservice på info@sygeplejebutikken.dk

Klage over vores behandling af personoplysninger kan rettes til

Datatilsynet
Borgergade 28,5
1300 København K

dt@datatilsynet.dk

www.datatilsynet.dk